Superhjältejul.

Har ni hört om årets julkalender? Tråkigt säger jag.
Det ska visst vara några superhjältar igen som bor på en planet ute i rymden som heter julstjärnan. Där sitter dom och berättar om sitt första stora äventyr för sina barnbarn.
Vad hände egentligen med Kurt Olsson, Sunes jul, Håll huvet kallt, Jul i Kapernaum, Mysteriet på Greveholm och Pelle Svanslös? Då var det verkligen jul på riktigt. Nu för tiden spelar dom fotboll utomhus i strålande solsken..
Förra årets tycker jag var bra i och för sig. Mest för att det var Anders & Måns som spelade huvudrollerna samt att Anders Dorsin och Johan Glans var med på ett hörn.
Men detta året ska jag skita att julkalendern har gått i stöpet och istället titta på Mysteriet på Greveholm igen. Ett avsnitt varje dag. Kanske kommer jag till och med göra samma sak med Jul i Kapernaum (som i alla fall är den finaste julkalendern som gått). Då blir det ju dubbel fest! Ett avsnitt till frukosten och ett på kvällen med glögg och pepparkakor.

Det låter som en plan.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vi kollar på Jul i Kapernaum just nu :) Den är super! Det var bättre förr tycker jag. Förstår inte varför de gör massa futuristiska kalendrar utan klassisk julkänsla. Tycker det är skittråkigt! Såg förresten Johanna i Eddie & Johanna - håll huvet kallt härom dagen på stan! Det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback