Show me the way.

Jag vet inte om jag har berättat att jag typ har fått jobb här på skolan. Denna terminen är jag körledare. Haha. Det är fina grejer det. Jag som ALLTID har hatat kör. Men det ska nog fungera bra bara jag kommer in i det och väljer rätt låtar. Dom flesta som har valt kör har gjort det för att dom tycker det är kul och har inte så mycket förkunskaper, så dom låtarna jag helst vill köra får väl vänta tills någon annan gång.
Nu sitter jag och lyssnar på Alison Krauss - Down to the river to pray som är helt underbar. Jag lyssnar i mina Beyerdynamic-hörlurar och det är helt underbart att höra alla stämmor passa perfekt tillsammans. Undrar om det är ett möjligt projekt för kören 2009? Man behöver ju inte göra en så stor grej av det utan förenkla det till tre stämmor. Kanske? Annars tvingar jag min klass att köra den så jag får sjunga den ändå på något sätt. Hehe. I vilket fall som helst måste jag sätta mig och skriva ner alla stämmorna på notpapper. Någongång i mitt liv ska jag banne mig köra den!

Men i alla fall. Lyssna på låten! (Även du mami! Den får nästan en att bli Buddhist! Haha.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback