Ibland behöver jag dig mer än jag vill erkänna..

..och ibland vill jag vara med dig mer än vad jag behöver.
Idag är inte en sådan dag. Idag njuter jag av att vara ensam. Tycker det är skönt att sitta vid ett eget bord i matsalen. Känner ett lugn av att kunna sitta på mitt rum med tända ljus och lyssna på musik. Får inspiration av att ta fram gitarren eller sätta mig vid pianot. Gillar känslan av att läsa en bok och försvinna in i en annan värld.
Men i morgon kommer det antagligen att vara som vanligt igen. Då kommer jag behöva alla kramar i världen och bara dina är dugliga nog. Då kommer jag att ligga i sängen och snusa i din armhåla och fråga dig frågor som aldrig får tillräckliga svar. Jag kommer sitta och titta när du spelar gitarr och få det välbekanta pirret i magen när något är riktigt bra. Precis som vanligt.
Men det är i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback