For I cannot breathe.

Hata att leva som student. Hata att aldrig ha pengar! Fy fan.
Nu har jag precis suttit och räknat ut någon slags budget för den kommande månaden och det här går inte.
Hyra på dryga 7000, studiokostnader på 2500, hörlurar på 1000-lappen, räkningar på minst lika mycket och knappt några pengar kvar att leva för.
Jag hade räknat med att betala en stor del av skulden till mami med dom här pengarna men nu får hon endast futtiga 4000 pix. Det känns riktigt jävla hemskt. Jag kommer få leva supersnålt hela jäkla hösten så jag kan göra rätt för mig.
Inget Egypten för mig inte. Jag ska istället stänga in mig på mitt rum och leva på musik, vatten och makaroner.
Fy fan.
Undra om man kan avsäga sig maten i skolan? Då blir det ju ändå typ 2000 spänn mindre i hyra varje månad. Och så mycket äter jag inte mat för. Det är en kostnad som går att trycka ner radikalt. Jag kan lätt laga mat för mindre än 22 spänn per måltid. Det är en tanke värd att fundera på.


Och ja, jag ber om ursäkt för att ni inte är ett skit intresserade av denna extremt givande och intressanta monolog.

Jag har i alla fall lite
Boy Omega att lyssna på.


Kommentarer
Postat av: Christopher

Studentlivet är hårt, men ack så trevligt. :)



Men måste bara fråga, varför så hög hyra?

2008-09-02 @ 00:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback