Morgonstund.

Igår gjorde jag min sista heldag på jobbet. Sista dagen att stiga upp oförskämt tidigt. Yes! Det känns rätt skönt att slippa jobbet nu. Inte bara för att få sovmorgon, utan för att helgen har varit helt för jävlig.
Folk som säger att dom vill kompa innan vi ens har börjat jobba, folk som ger ofina kommentarer till sina medarbetare, folk som tycker att jag inte behöver någon rast trots att jag går till 16 och ett jävla bråk vid frukosten. Kvinnliga arbetsplatser. Orka.
Sen blev jag anklagad av en tant och en kollega för att ha gjort något jag inte har. Vilket jävla tjafs.

Och så har jag förlorat en vän. Antagligen för en längre tid. För det här kommer ta ett tag att fixa. Om det går när allt har varit falskt hela året.
Så nu ligger jag -2 efter sommaren. Åt helvete.
Men jag har alla andra som jag fortfarande tycker om så himla mycket! Dom är guld i alla lägen.

Nu är min sovrutin helt körd. Eller vem skojar jag med? Någon sovrutin har aldrig funnits, men så här illa brukar det inte vara.
Igår somnade jag vid ca 15:30 och vaknade igen vid 00:00. Var vaken i ca 3 timmar och sedan somnade jag igen och gick upp vid halv 8. Helt sjukt.
Och ett dagis ringde för en halvtimma sedan och frågade om jag ville jobba. Men det tror jag inte. Inte den här sommaren.

Nu ska jag äta vaniljyoghurt och müsli och sedan blir det något glädjande. Kanske sola? Kanske gå en runda? Det verkar i alla fall bli en fin dag idag.

Pusshey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback