Raindrops is falling on my head...not!

Vilken härlig dag det har varit idag! Sol, varmt och lagom mycket blåst. Det var en perfekt dag att jobba på dagiset, då alla barnen kunde vara ute hela dagen och man själv fick sitta i solen och njuta. Dom kunde till och med äta mellanmålet utomhus vilket var mycket uppskattat. För när smakar maten bättre än när man är ute?


Mami ringde när jag var på jobbet och sa att jag hade fått mitt brev från Nordiska rockmusik linjen. I och med att nyfiken är mitt andra namn så bad jag henne slita upp kuvertet och tala om vad som stod. Jag ligger som 2:a reserv, så lite besviken blev jag allt. Eller riktigt mycket. Jag ville verkligen spendera ett år där. Men vad räknar man med när dom tar in sex sångare per år bland massor av sökanden? Dock pratade jag med en tjej som går där när jag var och skrev mitt prov, och hon hade blivit andra reserv förra året men kommit in ändå. Så hoppet är väl kanske inte helt ute. Det handlar nog mest om tur tror jag. Vilket jag i och för sig är väldigt dålig på att ha. Haha.

Nu har jag precis tittat på desperate housewifes och jag måste bara säga: Guuuud vad hemsk Orsons mamma är! Och den där Alma. Vattenkoppor på henne!





- Every time I see your face, my heart smiles.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Hej johanna....hehe...snacka om att va oseriös med bloggen. kalso0n o jag har de bra. vi har faktiskt kommit in på samma folkhögskola (Igen) nedanför åhus, vid skånska kusten, furubofa heter den. Afro/rock linje. Med flickvännen går de bra. va hemma hos hennes släkt i stopckholm i helgen, där ja oxå sökte arbete, samma grejj som sanna westerberg du vet. Så allt e bra. sommar snart, skönt. kram

Postat av: emma

Ooooh yes! Ses vi eller? ;)
Jodå, det är väl trevligt att vara hem, härligt väder och värme - precis som Californien! ;P
Mm, visst är det pinsamt?
PUSS

2007-05-23 @ 20:09:39
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Anonym

jag håller tummarna för att du kommer in! det är inte illa att vara 2a reserv ändå!
haha har du jobbat på etac med? good! jag trivs som fisken i vattnet trots att jag klantar till det titt som tätt. haha ;)
ja men imorrn blir perfekt, jag jobbar ju till 15.45 och sen skyndar jag mig till coffea, så om inget annat händer så ses vi där imorrn! yey!
förresten, jag jobbar med din gamla klasskamrat, sara ivarsson! :)
see you! kram

2007-05-23 @ 21:17:11
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: sanna igen

förresten, SNYGG BLOGG!

2007-05-23 @ 21:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback