Lesbisk kampsång? Nej tack.

Jaha, då var det klart. Serbien tog hem segern i Eurovision Song Contest. Och vem blev gladare av det? Inte jag i alla fall. Av resultatet att döma så kan inte Europa rösta på vilka låtar som är bäst, utan istället röstar man på de länder som står en närmast. Hur kunde det annars gå så bra som det gjorde för Turkiet? Jag menar, dom fick ju en hel del poäng. Kan inte Europa chockera någon gång? Våga lite, så man slipper höra liknande låtar på radion år efter år efter år!

Personligen var mina 3-i-topp:

  • Ungern (Skönt bluesinspirerad, med en tjej som hade en såå skön röst!)
  • Sverige (Såklart! Vad går upp mot the Ark en trist tisdagskväll?)
  • Irland (Här är det nog inte många som håller med, men guuud vad glad jag blev av den här låten! Okej att dom hade kunnat skippa den irländska flöjten som är med år efter år, men sångerskans röst var verkligen originell och kan man klaga på en text som "they can't stop the spring"?!)

Så nu ska jag lägga mig under täcket och sura i en vecka. Eller i alla fall tills i morgon, då jag ska åka iväg till Göteborg och titta på Mamma Mia.





-Man ska inte tävla i musik!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

johanna!
jag är typ jättenyfiken på vad som händer i ditt liv?
vore ju kul om du fortfarande hänger i anderstorp att ta en fika nåndag!?
kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback