Kom igen nu 'rå, Sverige!

Ahhh, nu är det äntligen lördag igen! Det är så otroligt skönt med dagar utan några fasta planer. Dagar då allt får komma som det vill. Dagar då man bara kan ligga i solen hela dagen och slappa - med gott samvete!


Veckan började med jobb och ett besök på sjukhuset. Sedan bar det iväg till Karlstad, eller snarare sagt Ransäter, där jag såg min drömskola "in real life". Det var verkligen såå vackert! Stora gröna områden, massor av träd och bara vita små hus så långt ögat nådde.

När jag först kom till mitt övernattningshus trodde jag att jag skulle bli ensam hela natten, men efter någon timma dök trevliga Elin och Johannes upp och höll mig sällskap till "Fröken Sverige" - filmen med den absolut finaste fejk-veganen ever! Jag kan inte hjälpa det. Trummisar ligger mig fortfarande varmt om hjärtat och varje gång jag ser filmen så kommer jag att tänka på den där speciella som upptog ¾ av mitt liv för ca 2 år sedan.

Dagen efter skrevs det prov och sedan var det bara att återvända hem igen med den krångliga kollektivtrafiken. Allt krånglade redan från början, då jag stressade upp mig i bussen för att jag inte trodde att jag skulle hinna med tåget i Karlstad. Så istället för att åka Ransäter-Karlstad-Skövde-Jönköping-Värnamo-Gnosjö, fick jag åka Ransäter-Karlstad-Hallsberg-Mjölby (där favorit-Dave bor!)-Nässjö-Jönköping. Det hela av slutades med taxi, som egentligen bara skulle gått till Gnosjö, men den snälla chauffören körde mig ända hem till min röda dörr! Och som lite plåster på såren lät SJ mig åka första klass på alla tåg från och med Hallsberg. Det var väl allt bra snällt?!



Nu är det snart dags för Schlager-EM och jag kommer sitta bänkad framför TV:n med Öl, salta pinnar och Sverigeflaggan i högsta hugg! Jag tycker nog allt att det är Sveriges tur att vinna nu!


20193-145


-You see baby, I'm the worrying kind.


Kommentarer
Postat av: Maximilianmaria

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

Postat av: Maximilianmaria

Excellent site. Well done. Seen that done for the people. I invite you to visit my site.

2010-04-26 @ 07:58:59
URL: http://maximilianmaria.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback