Jag, Cicci, Spårvagnar och Moneybrother.

Nu är jag hemma igen efter några dagar i huvudstaden, vilket har varit huuuuur kul som helst! (jo Anton, det går!). Det började med intervju och lite sång hos skolan i Nyköping. Det gick verkligen huuuur dåligt som helst, så den kan jag nog bara säga tack och hej åt. Fast jag fick snacka en snabbis med Johannes och Elin igen, så det var fest!


Efter det åkte jag upp till min Cicci i Stockholm och första kvällen både började och avslutades med några glas rött. Det var så trevligt, så trevligt så! Och att träffa familjen igen var guld!

Torsdagen spenderades inne i stan där det blev spring i massor av affärer. Följande fick följa med mig hem:

*Vit skjortklänning/tunika. Typ.

*Aprikos klänning.

*Vans-liknande skor.

*Multi-glittriga ballerinas.

*Svarta ballerinas med svarta paljetter. Dom är sååå fina!

*Mascara.

Och det bästa

*En Louis Vuitton-väska i brunt skinn, köpt på second hand. Den är så fin, så fin!


Väl hemma hade dom snälla föräldrarna lagat mums-mat. Tacos stod på menyn och känt sedan tidigare är att familjen Danielsson gör världens godaste guacamole (stavning?), så gode gud vad jag åt!!

Efter maten var det dusch, fix och lite för-förfest innan det bar av till Ami, där jag träffade fyra sköna tjejer med huvudet på skaft. Tack gode gud. Jag trodde att jag skulle få spendera hela kvällen med ett gäng rätt så korkade stureplansbrudar! Men så var alltså inte fallet. Det blev öl, cider och vin innan det bar iväg med taxi in till stan.

Först på listan stod Café Opera, men där var så sjukt mycket folk och trångt, trångt, trångt, så vi gick vidare mot Laroy där vi stannade resten av kvällen. Det blev en riktigt bra kväll/natt med stök, ös, massa drinkar, en del lustiga människor och ett samtal med Anders Wedin (Moneybrother) som jag kan leva på de kommande två månaderna!

Vid ca halv fem var vi hemma igen efter en lång och dyr taxifärd, och då var det dom vanliga nattamackorna som åkte fram tillsammans med mjölken.

Idag var det lite segt och gå upp, men tåget skulle gå kl 14:20 så det blev lite hets på slutet. Det var riktigt sorgligt att säga hejdå till familjen, och när jag kramade Cicci-baby hejdå sista gången blev det precis lika jobbigt som det alltid har varit. Att jag aldrig kan för-varna migsjälv!

20193-146


På tåget var det 1:a klass (Nej, jag brukar inte åka så, men det var det enda som fanns den här gången. Problemet är bara att jag känner att en gång första klass, alltid första klass-syndromet har kickat in. För visst är det såå mycket skönare?!) hela vägen med gratis tidningar, te och frukt, vilket satt riktigt bra i baksmällan.

Så nu är jag hemma och har precis packat upp och packat på nytt, för i morgon bär det av till Öland. Klockan två blir jag upphämtad av Anton och någon gång på söndag kväll är jag tillbaka igen. Och visst, det ska bli såå kul att träffa alla igen (!), men det ska även bli skönt att få komma hem till vardagen igen.




 

-I'll pray for a sunny day.




Btw. Jag har ju bilddagboken oxå, där du hittar mig som jagged. Där finns några fler bilder att se.


Kommentarer
Postat av: emma

Haha! Detsamma! Känner mig helt handikappad nu när jag är hemma och inte har Internet att fördröja all ledig tid med (vilket är en hel del in theese days..). Smög in hos syrran nu så jag kan uppdatera mig om vad som händer i omvärlden ;) Lovar att uppdatera så fort mitt stora problem är löst :)
Om sanningen ka fram så har ALLA hennes sk hundar varit på våra ett antal gånger och senst det hände var det riktigt allvarligt! Som tr väl var flyttade vi därifrån och hoppas aldrig behöva bo vägg i vägg med den människan igen!
Hoppas allt är bra med dig och att du kommit över "den svenska besvikelsen" förra lördagen :P Själv kunde jag inte förmå att hålla ögonen öppna hur mycket jag än ville, sov HEEELA dan! :P
puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback