Alla pratar om dessa hundar!

Antagligen har hela Sverige nu hört att "suggan" inte kan hålla sina hundar i styr, utan låter dem ränna fritt i lilla Anderstorp och anfalla både barn och hästar. Med risk för att låta som några av mamis lite äldre kunder så kan jag bara säga: "det är bedrövligt"!

På grund av detta kom smålandsnytt till jobbet idag och filmade och intervjuade både chefen och några barn. Frågan var vilka åtgärder som ska tillämpas, men jag tycker att alltihop blev ganska flummigt. Ett av barnen gav bäst svar på frågan "vad tycker du om att inte kunna vara ute" (jaa, smålandsnytt är VÄLDIGT dramatiska). Hon svarade bestämt att det var bra! Haha. Av alla barn så väljer dom den som alltid vill vara inne och leka.


 

Nu sitter jag med lite resfeber och massor av ångest för att jag vare sig kan mina låtar ordentligt eller har övat tillräckligt på gehöret. Och ännu värre..jag håller på att tappa rösten. Det är typiskt att det ska behöva hända när man verkligen behöver den. Nu kommer jag få koncentrera mig stenhårt på sången och då kommer säkert gitarren att gå åt pipan. Jag är verkligen som en man. Jag kan inte göra två saker samtidigt!

Fast mami var jättesnäll och gav mig riktigt starka halstabletter som jag ska knapra på fram tills att det gäller. Hon är allt bra att ha, hon!


Men väskorna är packade och gitarren är stämd (precis som att den kommer vara det imorgon) så nu ser jag inget annat än att hoppa ner i sängen för att insupa lite sömn.


20193-144



-När kommer lyckan för hundar som oss?


 


Kommentarer
Postat av: emma

Bedrovligt ar nog en underdrift! Jag har bott vagg i vagg med den manniskan i jag vet inte hur manga ar och att inte en manniska i varlden kan satta stopp for hennes bravader ar helt javla otroligt! Skams pa Sverige!

Allt bra annars? :)
kram

Postat av: Rasmusrebecka

You will be hearing from me soon. Thanks

2009-06-26 @ 08:29:39
URL: http://rasmusrebecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback