Maybe I'll find another way.

Dom senaste dagarna har det hänt saker som har satt spår i mig för livet och jag har gjort saker som jag inte är särskilt stolt över, saker som behövde göras och saker som har öppnat mina ögon.

Mest har jag funderat på vad jag egentligen vill med min framtid och vad jag vill få ut av mitt liv. Det behöver inte vara så att jag ska ha en vattentät plan och sätta den i verket så fort jag kan. Jag är bara 20 och har några år kvar innan jag behöver göra allt det man "ska". Men det känns ändå skönt att ha några riktlinjer.

 Jag har alltid vetat att jag vill hålla på med musik och det finns ingen annanstans där jag trivs bättre än på scenen. Men det finns även så mycket andra saker jag vill. Något som jag vet är bra för mig är att skriva. Det är som en slags meditation. Men jag vet att jag inte har tålamodet att bli författare. Och poet? Kan man livnära sig på det? Tillslut kom jag fram till att det jag vill göra är det enda som jag egentligen kan; skriva låtar. Då slår jag två flugor i en smäll. Jag får både skriva och hålla på med musik.

Men jag vet samtidigt att jag någon dag kommer att vilja utbilda mig och då kommer det med största sannolikhet bli till producent. Att starta ett skivbolag är en dröm som inte längre känns alltför svår att genomföra.


Men samtidigt, vem vet vad framtiden har att bjuda på? För bara några dagar sedan trodde jag att jag skulle bli tvungen att gräva ner alla mina drömmar i botten av mitt hjärta och göra det som alla andra skulle ha gjort.

Men till vilken nytta?


Jag har kommit fram till att jag ska sätta upp bra mål och göra det bästa jag kan för att uppfylla mina drömmar, men det enda som jag ska sträva efter är absolut lycka. För som sagt, drömmar ändras i takt med att man förändras som person. Man får nya intryck, möter nya människor samtidigt som man förlorar gamla, upptäcker delar av världen som man inte trodde fanns och man får reda på nya saker hos sigsjälv hela tiden. Om man därför sätter upp lycka som enda strävan, kan man aldrig bli besviken. Om man gör sina val baserade på vad man själv vill kommer man någon gång hitta den. Den optimala lyckan.


 

Det här lät väldigt positivt för att vara mig. Egentligen känner jag mig inte alls så peppad. Men jag vet vad som måste göras och jag har förhoppningsvis hittat vägen som kan leda mig rätt. Så varför inte satsa?!

 Om några veckor åker förhoppningsvis jag och min Selma iväg för ett tag. Inte så länge. Vi ska bara dela en annan del av världen med varandra.



-And I'm much too young
To let love break my heart


Btw. Estranged med Guns n Roses är lätt bästa låten just nu. Hör rösten, texten och gitarrerna. Mmmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback