"Du inte bara stör. Du rubbar hela min existens. Välkommen."

Nu är äntligen åtta dagars jobb avklarat och nedräkningen till lönedagen har börjat! Pengarna som jag inte ens har bränner redan i fickan. Följande ting måste köpas:

*present till Selma.

*detsamma till mami.

*förhoppningsvis en bärbar dator.

*och en ny digitalkamera.

*klänningar

*skivor (som jag har längtat!)


Det enda som jag inte behöver är nya skor. Det står redan två par nyinköpta, helt oanvända, skönheter i skoskåpet. Fast jag behöver iofs ett par likadana silvriga ballerinaskor som jag hade förra året. Och ett par svarta. Ihh!


Nu är räkningarna betalda och jag känner mig nöjd och glad! Det blev till och med några kronor kvar att spendera på strunt. Hoho! Kul med ett inlägg som enbart handlar om min ekonomi. Eller i alla fall den ekonomin jag drömmer om.

Fast jag kan upplysa er om att jag just nu jobbar på dagiset från helvetet. Här får man bita sig i tungan!



Av någon anledning har vi fått canal+ gratis ett tag framöver. I love it! Jag förstår inte vad jag menade när jag sa att jag tyckte att det var en onödig kanal! Där finns allt som behövs för att överleva en trist dag.

Idag fick vi även - eller egentligen mamis salong- tidningen GLAMOUR helt gratis. Vi ska visst få den ett tag framöver. Hur bra som helst! Jag älskar när saker är gratis!



Just nu njuter jag av rödvin och Jeff Buckley. Snart är det dags att ringa Selma och ta reda på morgondagens planer.




 

-mars+snö=?=var är våren?


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag håller med dig. Vart har våren tagit vägen? Hur är det med dig annars då?
MVH

Postat av: kina

Mars + sol = stranden här :) medan ni suckar er fram därhemma har jag spenderat min söndag på stranden. HUR OVERKLIGT KÄNNS INTE DETTA PÅ EN SKALA? Jag kände mig som ett UFO. OK att det inte var något tal om att hoppa i en bikini, men jag är sällan van vid sand och saltvatten den 4 mars så 20 gr och sol kändes mer än väkommet. (sorry, var bara tvungen att skryta liiite - och som straff kommer det säkert regna hela dagen imorn, gud gillar nog inte skryt). Till sommaren, tja du. Jag blir kvar här till slutet av juli. Ska följa med familjen till nån ö i södra italien på semester i 3 veckor (ihii) och sen hoppas jag på att fixa något jobb i augusti då jag kommer att vara hemma, helst 23 timmar om dygnet så man får sota för att ha glidit runt resten av sommaren. Yeah vilka stabila planer jag har! Men visst är livet Loveli! Sol från Italien i massor!!!! Och congrats till flytet med ekonomin, här går det bara utför kan jag be att få tala om.. suck.

2007-03-05 @ 00:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback