My baby drove up in a brand new Cadillac.

Nu är helgen i stort sett förbi och som vanligt har det gått alldeles för fort. Ibland önskar jag att jag kunde få vissa moment i mitt liv att gå på repeat. Det är jobbigt att få känslan, att så kul som man hade, så kul kommer man aldrig att ha igen. I alla fall inte med de personerna som man delade stunden med.

Men nu ska inte jag vara den som är den som den som är negativ utan istället dela med mig av helgens bravader.


 

Fredag:


Dagen började med ett besök på vårdcentralen där dom snodde elva (11!) rör med blod från mig. Det gillar jag inte. Jag trodde att jag skulle ha vant mig vid nålar efter min sjukhusvistelse, men icke. Skräcken tog vid så fort sköterskan bad mig sitta ner och dra upp ärmen. PAIN! Jag måste verkligen jobba på det här..


Vid två åkte jag och hämtade Stefan på jobbet och det bar iväg mot Gislaved och "gröna butiken". Helgens inköp gjordes och som vanligt så kostade det alldeles för mycket pengar. Puh.

Efter att ha lämnat Stefan utanför hans hus i tryggt förvar, åkte jag hem och packade väskan - resväskan - med alldeles för mycket kläder. Varför tar man med sig sex klänningar och fyra par skor för en borta-natt? Och sen all annan skit som åker med av bara farten. Ännu en sak som jag måste jobba på..


Vid ca 19 var det dags. Stefan, Per och Jens kom och hämtade upp mig här på glada gatan, all min packning stuvades in i den redan fullproppade bilen och det bar iväg mot Halmstad. Musiken sattes på, första ölen öppnades och peppet var på topp. Uttrycket "fest i bussen" som användes flitigt av ESMK får nu konkurrens av "fest i bilen". Oh yeah! Dock ägnades halva resan åt att hitta en toalett till mig, som har alldeles för liten blåsa. För vem är så dum att han tror att jag tänker sitta på en P-plats med hela världen som åskådare? Haha. No way!

Väl framme i Halmstad, eller närmare bestämt Pers stuga, började festen på riktigt. Gitarren åkte fram och det blev nån slags allsång varvat med "jag har aldrig" som är min absoluta favoritlek. Hoho! Vilka saker man kan få reda på!

Sedan blev det taxi in till någon trevlig pub i Halmstad, där intaget av dricka blev lite, lite för mycket. Vi mötte upp med en annan Per och pratade strunt med massa okända människor, och sedan bar det av mot ett trevligt litet danshak där vi spenderade resten av kvällen.

När allt var slut blev det Mc D och sedan limousin tillbaka till stugan för lite efterfest. Stefan var bäst och gav mig skön massage som mina fötter skrek efter, efter att ha varit instängda i ett par höga skor hela kvällen. Hoho! Nice!


20193-148    20193-149  20193-150  20193-151

Lördag:


När jag har druckit kvällen innan kan jag aldrig sova länge på morgonen, så vid halv 8 var jag pigg som en kanariefågel, till skillnad från fyra andra som låg och snarkade. Efter en halvtimmes försök att somna om gav jag upp och försökte väcka Per:

J: Per..Per..Per!

P: Mmm..

J: Kan du inte vakna nu och hålla mig sällskap? Jag orkar inte sova mer.

P: Väcker du mig för det?!

J: Jaaa..

P: Du är ju dum i huvudet.

Sen somnade han om och jag fick ligga kvar i några timmar till, tills Jens mobil ringde och väckte alla, inklusive Stefan som man ska låta vakna av sig själv dagen efter om man vill ha en pigg och glad person. Haha.

Men tur var det att han vaknade, för då öppnades dagens första öl och det blev några slapp-timmar på trädgården innan vi gick iväg för att få i oss lite mat.

Efter det packade vi ihop och gjorde fint och sedan åkte vi - trötta - iväg hemåt igen.


Efter två timmars sömn i min sköna säng och lite mat som mami fixade var det dags att hoppa in i duschen och göra sig fin. Stefan kom och vi gick bort till Klas och Camilla, där vi satt hela kvällen och drack öl, lyssnade på bra musik och pratade strunt. En riktigt bra avslutning på en riktigt bra dag.



Söndag:


Blir väckt av att en überpeppad Stefan ringer och vi försöker göra upp planer för onsdagen, som förstörs när vi får reda på att ingen av de som ingår i planerna har pengar att spendera för tillfället.

Så nu sitter jag här, fortfarande i pyjamas, och försöker komma på något riktigt bra att göra som inte kostar. Men hur lätt är det när allt som är kul att göra kostar en mindre förmögenhet?! Samhället måste förändras!


Nu ska jag snart gå till papis grav och lägga blommor. Det är den 3:e juni idag och han skulle fyllt 54. Sen ska jag ringa Verbs och prata av mig lite och sedan ska jag försöka övertala någon att titta på film med mig. Jag är sugen på en riktig skräckis! Hoho!


 


-Can't you see I'm on my bended knees?


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag har haft den mest underbara och mest förvirrande helgen på mycket länge!! Tyvärr måste jag nog banga tisdag då jag har min sista tenta för året på fredag och redovisning torsdag. Fast inget beslut är taget ännu ;) Men vi får höras om detta i alla fall!
MVH

Postat av: kina

Du, "jag har aldrig" är LÄTT jordens bästa partylek. Lärde mina italienare den.. sen fick jag känna mig lite dum för de är tydligen inte lika galna som vi är vana vid i sverige. yaoozaaa. hahahahaha

2007-06-06 @ 22:01:06
URL: http://kina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback