I'm a lonesome girl who need a lonesome friend.

När jag vaknade idag hade jag hela min dag planerad. Jag skulle fixa, handla, åka till "gröna butiken", packa och peppa folk inför kvällen.
Nu sitter jag här i slappkläder och gör absolut ingenting. Jag måste säga att jag har väldigt svårt för personer som inte peppar. Enligt mig är det något som alltid går, bara man bjuder till lite. Men å andra sidan så tror jag att det behövdes en hemmakväll såhär innan avresa, efter allt festande som har varit nu sen flera veckor tillbaka.

Jag blev jättekonstig idag. Eller jag har varit konstig i flera dagar. Rätt vad det var så satt jag här i min fåtölj med "forever young" med Youth Group på repeat och grät (och jag gråter väldigt sällan). Varför? Jag vet inte. För att allt är orättvist, för att jag ska flytta, för att inte mami ville titta på film, för att jag ska åka ifrån alla i fyra veckor, för att jag inte vet var jag står, för att jag har väntat och väntat på något förgäves, för att jag inte har ätit...Fråga mig inte.

Det slutade i alla fall med att jag tog på mig mina nya hallonröda gummistövlar, satte i mp3n i öronen och gick ut i ösregnet (utan paraply!). Det var så skönt att bli arg på vädret istället för någon som står mig nära, och jag hade glömt hur mycket jag älskar när det regnar. Hur skönt det är att bli så blöt att man slutar tänka, hur härligt det är att känna regndropparnas väg från ögat ner till mungipan och hur fantastiskt roligt det är att plaska i vattenpölar.
Så när jag kom hem var jag som en helt annan människa och nu är jag sådär härligt sleten och trött i ögonen, så det enda som fungerar är att inte göra någonting.

Under min promenad passade jag även på att hyra två filmer, och nu har jag precis tittat på den första - Bobby. Jag gillar draman, men jag trodde inte att den skulle vara så mycket för världen. I och med att den har så många stora skådespelare med så tänkte jag att den antagligen  var ganska hypad, men icke! Den var helt underbar och Emilio Estevez har verkligen gjort ett kanonjobb! För er som inte har hört talas om den så visar den kort och gott mordet på Robert F. Kennedy som begicks den 6:e juni 1968. Det kanske inte låter jätteintressant, men verkligen..se den!

Nu ska jag gå och packa lite till (mami kommer inte bli glad när hon ser min resväska med klänningar, min hockeybag med skor, min kabinväska med badrumsartiklar och alla påsar med sånt utan kategori.) och sedan ska jag sätta mig och titta på nästa film - the holiday - innan jag ska lägga mig och drömma vackert.



-do you really want to live forever?


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det är bästa staden! Jag kommer vara i a-torp och jobba från den 25 juli till den 12 augusti :) Sen får jag en veckas semester i Göteborg efter det innan plugg börjar igen. Hade du kommit in på någon skolan eller vad var det jag läste?

Postat av: emma

hejsan! visst är det jobbigt när man kommer in i såna "depperioder" då man bara inte vet vad man ska ta sig till?? fast jag tycker du löste det ganska bra ändå - ska prova det nån gång ;) du, kolla in min blogg förresten - du är utmanad! :D puss

2007-07-07 @ 18:24:54
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Anonym

heeeeeeeeeej jag lever och mår bra, lever kanske lite väl mycket vilket resulterar i att man är trött dagarna i ända =) haha
men nu har jag fått reda på att jag kommit in på skolan jag sökt, grafisk design&kommunikation i norrköping så jag är happyhappy! =)

2007-07-10 @ 19:16:02
URL: http://saannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback