We are stuck baby.

Idag tjatar alla om att det äntligen är helg, men vad känner jag för skillnad? Det visas sämre program på teven och maten blir lite godare. Det är typ det.


I onsdags var det då dags för göteborgsresan, som faktiskt blev av efter mycket om och men. Alla tåg mellan Kalmar och Borås var inställda, så jag fick vackert ta och sätta mig på bussen upp till Borås och ta vättertåget därifrån. Trots att jag hatar att åka buss, så gick det ganska smärtfritt, och jag fick åka gratis buss på ditvägen för att jag inte hade förköpt någon tågbiljett. Sånt kan ju göra en hel dag för vilken smålänning som helst! Hoho.

Väl framme i Göteborg gällde det att ta sig upp till lokalen där auditionen skulle hållas på så kort tid som möjligt, eftersom jag redan var över en timma försenad – vilket för en gångs skull inte var mitt fel. Saken var bara den att alla som har varit i Göteborg vet att det kan blåsa något ohyggligt där, och det gjorde det självklart nu. Till saken hör även att regnet slog som spö i backen och jag skulle så långt upp på vallgatan man kan komma. Uhh.

När jag väl kom dit såg jag ut som en dränkt katt och det första som skulle göras var att ta kort. Ni som känner mig väl vet nog mycket väl hur jag reagerade på detta. Man kan väl säga som så att dom som hade hand om uttagningen fick lära känna mig "på riktigt" från början.

Sedan var det dags för information, uppspelning och intervju, och jag måste faktiskt säga att jag var rätt nöjd. Det enda som jag har att klaga på är väl gitarrspelet, men det visste jag ju redan innan att det var lite si och så med, eftersom mina fingrar först och främst har vilat på tangenter och inte strängar den senaste tiden.

Under intervjun fick jag reda på att jag var en av 40 av 200 som var uttagen till att ens komma på audition. Sånt peppar upp en till topp! Men hur det går efter detta får tiden utvisa. Dom skulle höra av sig om ca 2-3 veckor. Undertiden får jag sitta på mitt rum och hålla tummarna och öva, öva, öva på gitarren. Dom sa att jag ska klara av att spela 150 av de mest populära låtarna (som dom väljer ut) om jag ska få jobbet. Och inte bara klara av dom. Nej, här ska allt kunnas utantill! Puuh. Men jag peppar som bara den på det här nu!


Igår pratade jag med Selma i telefon i stort sätt hela dagen, innan hon tillslut drog sig hem till mig. Här hade vi värsta myskvällen och spådde varandras händer, testade lyckan med tärningar och tydde våra senaste drömmar. Fick reda på en hel del intressanta saker, men ibland fick jag inte svaren jag önskade. Fick bland annat reda på att jag är en energisk, social person som har svårt att binda mig. Like I didn’t know? Alla dessa egenskaper är typiska för mig som är vattuman.


Idag har jag spenderat sista dagen med mami på en vecka. Klockan sex i morgon bitti åker hon iväg mot Landvetter, för att därifrån ta flyget ner till solen och värmen. Oh, vem behöver inte det i grådasset liksom?

Jag har även passat på att ladda upp kylen med diverse alkoholhaltiga drycker inför de två kommande helgerna. Mmmm, I like! Hoho.


Nu är det snart dags för lite mys i soffan tillsammans med SJP, men innan dess väntar det jobbiga telefonsamtalet, som numera verkar vara en daglig rutin. Vattumän är visst envisa också.






-and there he goes, two thirds of my name with brown eyes.

The only one who ever listened.


Kommentarer
Postat av: Emmy

Hej!
Jag är tyvärr nästan aldrig i småland längre. Mamma och pappa finns ju i Båstad tillsammans med en del vänner. Var i anderstorp och i gisleparken på juldagen, men du var inte där va? Jag såg dig iaf inte, eller? Jag var ganska onykter då, hehe.

Allt bra med dig? Vad var det för audition du var på? Lät väldigt spännande iaf. Om du har fler vägar förbi gbg så får du jättegärna höra av dig! Det är ju alltid gott med en lunch eller en fika.

Ha det så underbart och lycka till med allt!
KRAM Emmy

2007-01-20 @ 01:25:29
Postat av: Toradele

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback