Those were the days.

Fredag:

Gick upp tidigt för att jag hade lovat mami att följa med och handla. Varför vet jag inte riktigt, men trevligt var det. Det blev massa spring in och ut i affärer och allting avslutades med att mami bjöd på restaurang.

Dom som känner mig, vet så väl, så väl att det här med att gå upp tidigt inte riktigt är min grej, så eftermiddagen spenderades sovandes.

På kvällen bar det av till Smålandsstenar – som är ett ställe som absolut inte uppskattas av mig egentligen – där jag skulle träffa Emelie. Det blev pepp med gamla favoritlåtar och martini, och sedan gick vi ut i "vimlet". På hotellet spelade ett live-band Prince, och jag var fast. Stannade tills slutet och fick en skiva av sångaren. Knegarn hette han visst. Spexigt. En låt hette "vad är det för fel med å bara va snäll". Detta fick mig och mami att vika oss av skratt dagen efter.


Lördag:

Ja, dagen efter då. Åkte hem, pratade med Selma och somnade. Vaknade vid halv nio, in i duschen, Selma kom och förfesten började. Bästa musiken på länge strömmade ut ur högtalaren – den andra har jag sprängt – och vi slog klackarna i taket. Klockan elva färdades vi i bil på väg till det närmaste utestället häromkring, där Backyard babies gästade kvällen till ära. Mycket folk av alla de slag och många som jag har saknat på ett eller annat sätt. Största delen av kvällen spenderades framme vid scenen, och resten av tiden härjade jag och Calle runt i sorlet. Strax efter två åkte jag hem och fortsatte stöka i Gula huset. That’s it!


Söndag:

Med ömma och blåslagna revben efter gårdagens konsert låg jag i min säng halva dagen och tittade på "sex and the city". Kvällen spenderades med mina tankar och baby-love som sällskap.
Måndag:

Blev väckt av mami och sedan bar det av till Ullared. På vägen dit funderade jag på varför jag alltid går med på att följa med dit, för jag gillar verkligen inte stället. Men när vi väl kom fram så var det hur bra som helst. Nästan tomt på giriga konsumenter och massa kul saker att slänga ner i vagnen.

Tog även en svängom inne på h&m där jag köpte en klänning som ser exakt likadan ut som två andra jag har hängandes i garderoben, fast alla är i olika färg. Köpte även ett par mega-örhängen som jag love, love, love.

På kvällen hade jag och mami myskväll med Dagboken och ostbricka. Jag älskar måndagar!


Idag:

Tog en ordentlig sovmorgon och vaknade peppad till tusen. Jag åkte ut och fixade med lite saker och sedan slappade jag till the Rose. Otroligt bra film det där.

Nu sitter jag mest och väntar på att Selma ska ringa så att vi kan planera vår taco-kväll som vi ska ha i morgon. Det kommer bli fest!





-bang bang, you’re dead.


Kommentarer
Postat av: emmis

San Francisco va trevligt med shopping, fest och sightseeing =)en hur cool stad som helst! Ett maste!!

Det later ju inte fel att aka ner till Medelhavet inte - inte alls fel! Fast om det ar plugga du kanner for sa kanske det ar lika bra eftersom du har motivationen - jag har den inte alls! Vet du vad och var du vill plugga da?

Ar lite besviken faktiskt.. Skidsemestern blir inte av =( hade verkligen sett fram emot det.. Men jag har en kompis som ar i Colorado nu sa jag far se om jag har tid och pengar att aka dit nagra dar istallet! =)
Hum..? I sjuan? Mycket mojligt! Va ju forsta gangen jag nagonsin stod pa ett par skidor! Haha!

Polisen? Jadu.. Visste arligt talat inte om att det var olagligt och fangelsestraff pa att lamna ungarna i bilen bara for att posta ett paket pa posten! Ooops! Men men, NU vet jag! haha!

Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback