Sugar sugar.

Pain, smärta och ångest är de tre ord som finns i mitt liv idag. Min nacke gör hutlöst ont, jag har (THE) träningsvärk sedan gårdagens träning och jag har dubbelbokat migsjälv. Den enda tanken som håller mig uppe är att dagen inte kan bli sämre.


Igår följde jag med mami på vattenaerobic, vilket jag trodde skulle vara lite skön stretching för äldre damer. Tji fick jag! Om man ger järnet kan man antagligen flytta berg efter några sådana pass. Fast å andra sidan kanske det bara är jag som är otroligt klen. Eller så gjorde jag helt fel. I vilket fall som helst så är dagens träningsvärk olidlig.



Igår jobbade jag för första gången detta året. Jag kom på hur mycket jag har saknat det och hur mycket skönare det är att ha rutiner. Det är konstigt hur man hinner med mycket mer när man jobbar än när man har ett helt tomt schema.

I morgon ska jag jobba på skolan som stödlärare och jag är livrädd! Jag vet inte riktigt hur man ska hantera massa fjortonåringar fyllda med upprörda hormoner. Jag funderar på om det är ungefär samma sak som att möta en ilsken hund? Titta dom in i ögonen och lura dom att jag inte är rädd.

Och hur ska jag kunna hjälpa dom med NO när jag kan precis lika mycket om atomer och solsystemet som dom?! Jag får helt enkelt gå in med flaggan i topp och göra det bästa av vad som är. Dom kan ju i alla fall inte stena mig…eller?


Idag har min bästa vän och vapendragare fått något efterlängtat, så ikväll bär det av ut i ingenmansland. Jag är så glad, så glad för hennes skull!


Eftersom att jag har ganska dålig självdiciplin (läs. obefintlig) så kom jag aldrig igång med min klänning i lördags. Därför ska jag sätta mig ner och fixa den nu. Eller efter jag har gjort allt annat som måste göras. Jag känner mig som Alfons. "Jag ska bara, jag ska bara".

Förresten så känner jag en kille som heter Alfons – på riktigt! Eller det är väl ganska ovanligt? Han är i vilket fall hur söt som helst!





- when I kissed your lips I knew how sweet a kiss could be.




Kommentarer
Postat av: emmis

Ja, det ar klart att jag far ta ledig men aker jag nanstans sa forsoker jag ju pricka in det pa helgerna - for badas skull liksom. De maste ju ha nan som ser till ungarna och jag vill ju ha pengar sa det gar ju jamt ut ;P Ska forhoppningsvis till Hawaii snart och dar kan man ju inte bara stanna en weekend! =D

Joda, allt kanns battre nu sa jag forsoker leva livet sa gott det gar - och det gar! ;) haha! =P

Ta hand om dig dar hemma och du! jag vet precis hur skont det ar med rutiner - aven om det ar skont att slippa dem ocksa ;P Ha det bast!

Puss och kram

Postat av: emmis

a du forresten! jag har inte varit sa flitigt sa jag har tagit kort pa huset osv an men det finns ett x antal hundra bilder pa min resedagbok! ;)

www.resedagboken.se
alias: emkas

=D

2007-01-30 @ 23:39:46
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Anonym

nej alltså allvarligt talat förstår jag mig inte på den där rosenström hysterin! allt han har att komma med är blonderat hår och lite gelé. that´s it! hahah

och nej, jag hittade inget att hänga i granen (inte för att jag letade heller) alla var ju så förbaskat upptagna av den där björnen på scen.

haha, JA jag hoppas du hör av dig om du behöver clown hjälp! jag skulle älska det! :)
när får du reda på om du få jobbet?

BIGHUG

2007-01-31 @ 23:05:58
URL: http://saannas.blogg.se
Postat av: emmis

Inte mig emot - jag tar till mig allt jag far just nu for att kunna gora ett sa bra beslut som mojligt! Ar lite jobbigt att bara for att man ater upp kakan sa blir nan annan utan, men livet ar ju orattvist - sa ar det bara!

Nja, det dar med surfing far jag se om jag hoppar. Jag trivs ratt bra som askadare uppe pa stranden ;) Jag och Jorge planerar att aka till Hawaii nar han kommer sa det blir val om en och en halv manad eller nat sant.. =)

Och det dar med fabriksjobb fran 7 till 4 ar inget som jag dor for pa heller. Just darfor stannar jag nog har under sommaren iaf for att sedan komma hem och satsa fullt pa att absolut INTE hamna dar langre fram i tiden heller! ;P

Ja, kolla du in resedagboken du sa ska jag ta och fundera pa min kommande framtid ;) Ta hand om dig du med och hor av dig angaende jobbet! =)

puss

2007-02-01 @ 23:29:30
URL: http://emkas.blogg.se
Postat av: Rubenebba

Congratulations on a job well done. Thanks

2009-03-12 @ 08:45:22
URL: http://rubenebba.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback