Om jag hette Josefin skulle detta inlägget heta Josefin-symaskin, men nu heter jag ju Johanna.

Äntligen äntligen äntligen! Jag är klar med min klänning som jag har suttit med hela natten. Gaah. Det har krånglat som bara den emellanåt, men nu är den klar att användas! Fast jag har fortfarande inte bestämt mig för om blomman ska få vara på eller inte. Det får bli en humörsfråga när jag ska bära den.


20193-131

Veckan har flutit på ovanligt lugnt. Skolan och dagiset har inte ringt så mycket och mami är iväg och njuter av solen och värmen. Såå skönt att kunna göra vad man vill, när man vill och slippa tjatet om att plocka undan efter sig.

I tisdags kom Selma på besök och vi hade taco-kväll/natt. Vi somnade runt sex och vaknade igen vid halv fyra på eftermiddagen. Jag hatar verkligen sånt. Men ack vad kul det var! Min vapendragare hade visst sovit lite fel, och hennes nacke var helt förstörd. Mellan skrik och skrattattacker fick jag dra flickstackarn upp till sittande läge, så hon kunde få i sig lite frukost. Naah.



Idag har jag varit iväg och köpt tyger och en klänning är som sagt färdig. Efter shoppingrundan imorgon (måste måste måste titta på skor!) ska jag försöka hinna fixa den andra. I love it!


Som ni kanske märker så orkar jag inte skriva särskilt fängslande eller festligt. Jag tror min idétorka har slagit till. Nästa gång är jag förhoppningsvis mer laddad!




 


-disarm you with a smile.



Kommentarer
Postat av: emmis

AH!! Skit vilken snygg klanning! Du ar grym! Blomman ska helt klart vara pa - den gor ju hela grejen! =)

Det later ju ganska soft att jobba lite da och da och ha nagra lediga dagar hit och dit. Later som mig de fyra manaderna innan jag akte hit. Men ah, just det ja! Jag hade ju inget jobb som eventuellt skulle ringa.. ;P

De 50 eller om det nu ar 52 (?) staterna verkar halla ihop som Karlssons klister sa jag ska da inte klaga. Mar mycket battre an for en vecka sedan och gar till sangs med ett leende pa lapparna varje dag! (for att jag antligen far sova da naturligtvis.. =P) Och ja, solen skiner vilket den knappast gor dar hemma i vinterrusket - jag ar inte ett dugg avundsjuk pa er for att ni har lite sno om du tror det.. =P

Ja, jag kommer nog att jobba kvar hos familjen om jag stannar.. Jobba maste jag ju gora om jag stannar kvar anda sa. Eller maste maste jag ju inte men pengar maste jag ju ha! Ska iaf ge mig ut och se mig omkring lite mer. Har ju an sa lange inte kommit mycket langre an till San Francisco. Inte for att det inte ar en stad man alltid facsineras over och kan ga och ga och ga i timma efter timma - ne da, men liiite mer har jag ju faktsikt tankt uppleva nar jag anda ar har! ;)

Hoppas allt ar bra med dig hemma och du, jag VET hur underbart det ar att fa vara hemma sjalv ett tag - man behover fa vara tillsammans bara med sig sjalv ett tag! =)

puss

Postat av: kina

hello designer, festlig klänning du har knåpat ihop! den som ändå kunde sådant... Jag har faktiskt funderat på att gå någon sömnadskurs, tänk vad underbart att bara kunna SY det man vill ha - istället för att leta sig fördärvad i affärerna efter något som ändå bara finns i huvudet. Nej tack för inspirationen. En dag är det jag som köper en symaskin, därmed basta (intresseklubben antecknar JAG VET, haha). Btw - audution??

2007-01-26 @ 20:19:08
Postat av: emelie

du är himla duktig på att sy :)

2007-01-27 @ 12:13:50
Postat av: Anonym

tja YOhanna!
vilken helfestlig klänning! och jag hoppas du behåller blomman på för den var halva grejen ;)

alltså ja förra lördagen hade jag hur kul som helst, igår var det sådär. lite väl mycket folk för min smak. var du där?

shit, jobbet verkar som gjort för dig! och behöver du hjälp med clownunderhållningen vet du var du har mig ;)

haha KRAM

2007-01-28 @ 12:30:15
URL: http://saannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback