Efter allt.

Nu är jag tillbaka igen och både jul, nyår och allt där emellan är avklarat. Det känns skönt att vara hemma igen och jag hoppas på att få slappa ett par dagar innan skola, dagis och fritids ringer. Fast det är klart, det blir inga pengar. Och inga rutiner. Det skulle passa perfekt att börja på torsdag och jobba konstant fram till sommaren. Den som lever får se.



Julen spenderades som sagt i Göteborg hos syster och Johan. Det blev en trevlig helg med alldeles för mycket mat.

Vi var på bio ("little miss sunshine"), promenixade och träffade lite nya människor.

Annandagen spenderades i stan, men som vanligt fanns det ingenting som lockade på rean. Antingen hade man sett sig trött på sakerna under hösten, eller så såg det hemskt ut. Istället blev det nya fräscha klänningar, parfym och skivor.


På onsdagen var jag hemma igen och jag och Selma åkte iväg en runda för att titta vad som fanns på rea häromkring, men återigen blev jag besviken. Fast jag kom hem med ett par heta skor som gillas skarpt. Mums!


I torsdags piffade vi (jag och selma) till oss och gick ut och åt, för att senare se spelningarna som var på Harry’s. Jag blev glatt överraskad när jag såg att två snygga killar från ex-klassen skulle spela. Åh, vad kul det var att träffa Totte igen! Träffade även på lite andra kända människor som har saknats i mitt liv.


I lördags åkte jag tillbaka till Göteborg för att fira nyår.

Det började med shopping i nordstan – eftersom det spöregnade ute – där jag köpte en übersöt klänning och sedan bjöds det på grillad lax och pös framför teven. Jag har äntligen upptäckt den festliga serien "kvarteret skatan"! Jag kan riktigt se Lok framför mig, sittandes i Kina med handen för pannan och säga "Oh no". Vad jag har förstått så har bruden varit ett stort fan redan från start. Now I’m back in the game!

Nyår firades med pompa och ståt hemma hos Johanna, där Rickard och Helen lätt stod för bästa dansen. Det bjöds på snittar i mängder, någon efterrätt som jag inte ens kan uttala, ostbricka, bubbel och snacks. Det blev en perfekt start på det nya året.



Och inför det nya året då? Några nyårslöften? Ja, jag är precis som alla andra. Jag älskar nyårslöften! Det gör så att jag verkligen ser fram emot det nya året! I år ska jag:

  • Lära mig spara mina pengar. Ett löfte som måste hållas, nu när jag ska bli vuxen och allt.
  • Börja träna. Jag räknar inte bara med att bli vuxen. Jag vill bli gammal också!
  • Söka någon bra utbildning.
  • Uppskatta min omgivning – och berätta det för dom.
  •  Njuta mer och tänka mindre. Från och med nu ska jag aldrig ha ångest efter en festlig kväll.

Slutligen, till alla vänner och bekanta som jag inte pratade med inatt – Gott nytt år! Jag önskar er det bästa året någonsin!



-this is the new year.


Kommentarer
Postat av: Fabianheidi

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback