På jakt efter den rätta....affären?

Idag skulle jag bege mig till Värnamo för att köpa en ny dator. Jag var duktig och kollade upp vad dom hade för datorer och var affären låg innan jag åkte, men vad spelar det för roll när man har noll lokalsinne?!

Det slutade med att jag fick vända i en bussficka, leta reda på första bästa parkering och ringa till Anton som fick leka guide genom telefonen.

Väl framme vid den rätta adressen fick jag besked om att affären hade bytt lokal. What?!

Återigen fick jag bege mig ut på vägarna och leta, leta, leta. Jag vågade inte ringa Anton igen så det fick bli ett samtal till mami, som visade sig ha lite bättre koll än jag.

Tillslut kom jag rätt och med mig hem fick jag en söt liten grå sak som jag hoppas ska fungera som jag vill om ett tag.

Kan inte allt som har med datorer vara röststyrt istället? Det skulle vara såå mycket enklare att bara säga "gör så, ladda ner det och fixa det".


 

Efteråt blev det en snabbvisit på Antons trevliga jobb och sen åkte jag hem och satte mig med mitt nya inköp. Och ja..här har jag suttit sen dess. Och jag blir vare sig klokare eller gladare.




     -Will you pass me down the wine ? 

Kommentarer
Postat av: emmis

ja, livet ar ett mysterie utan dess like. tur att ingen kan vara perfekt iaf ;P
hur gar det dar hemma i smaland? jag kommer ju snart hem sa jag maste ju veta hur det star till ;)

kram

2007-04-26 @ 00:37:04
Postat av: emma

jo forresten! det ar lite hemligt att jag aker hem sa det ar ingen vidare bra ide att kommentera det i min blogg eftersom jorge laser den och det ar en overraskning till honom :) jag aker hem den 10 maj som det var bestamt fran borjan, vill inte vara kvar har mer. har inga vidare planer infor sommarn an dock, men jag flyttar nog till vaxjo i host iaf :)

ha det bast!
kramar

2007-04-26 @ 01:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback