In the great past.

Fredag:

Sara den rara var hemma på en liten visit, så då bar det iväg ut på en mini-raodtrip i värmen. Skön sommarmusik, solglasögon, mjukglass, klänning och grymt bra sällskap made the day!


 

Lördag:

Upp i god tid för att sitta i solen, och senare iväg till Jönköping för lite vårshopping med Anton och Jocke. Ditvägen innehöll otippad musik, en galen (överpeppad?) man i baksätet och en man brevid som avfyrade vissa mindre trevliga odörer.

Väl där blev det fyra nya klänningar, en tröja och massa smycken för mig, medans grabbarna grus köpte en tröja tillsammans. Detta scenariot var i och för sig rätt kul:

Jocke står vid kassan och ska betala en tröja

J: Var fan är mitt kort?!

Butiksbiträdet: Vet du inte var du har gjort av det?

J: nää, jag var så full igår.

B: Men var det dom byxorna du hade på dig igår? Det kanske ligger i fickan?

J: Jag kommer inte ihåg vilka byxor jag hade igår.

J: Anton, kan du betala?


Efter det fick vi reda på att Jocke hade brutit sönder kortet kvällen innan för att han inte skulle gör åt mer pengar. Hahahah. Galet men älskvärt!

På kvällen var det förfest med Selma & co, vilket var så trevligt så och senare begav vi oss till parken som både var kul och trist på samma gång.


 

Söndag:

Hela dagen spenderades i solsängen med en intensiv längtan om att bli brun.


 

Måndag:

Började dagen med att ringa massa "viktiga" samtal och skriva veckoscheman inför sommaren. Sedan bar det av till folktandvården där jag fick ett mindre trevligt besked. 2820 kr kommer det minst kosta att laga tanden jag slog ut! Varför kunde jag inte varit född 88 istället?!

Sedan blev det en lugn och skön eftermiddag med promenad, solning och provkörning av en liten bil. Jag har kommit på att jag är i väldigt stort behov av en bil till sommaren. Eller jag behöver den redan om en månad, då jag ska åka över till Öland för första gången i år. Någon som har en fin liten billig bil till mig? Gärna en volvo s60 guldmetallic för si sådär 15000 kr. Hoho! In my dreams, right?!

Kvällen spenderades med en av världens bästa kärlekshistorier som sällskap - a walk to remember. Detta måste vara alla tjejers (och Jontes) favorit-snyftare!



Nu sitter jag i träningskläder och är peppad på att gå ut och gå en runda medan solen ännu skiner. Tyvärr måste jag vänta på att fönsterputsarna ska komma och göra våra fönster redo för sommaren innan jag kan vandra ut ur huset.

Ska även försöka hinna bort till Arvids och köpa lite böcker, anteckningsblock, dagbok och pennor. I den affären kan man få pengarna att rulla iväg fort!



 


- And they were dancing and singing and movin' to the groovin'


Kommentarer
Postat av: random besökare

Hehehe. Det verkar som att du har hittat några riktigt sköna killar!

2007-04-17 @ 14:06:00
Postat av: emmis

Yes, Gislaved it is och anlednignen ar simpel. Det ar helt enkelt billigare for mamma att flytta in hos sin pojkvan i hans hus an att hyra en svindyr trea pa krokusvagen ensam! Synd bara att hon inte kunde komma pa det tidigare nar man val gick i skolan dar.. Nu tycker jag att hon kan traffa nan i Vaxjo istallet sa jag kan bo dar gratis! Haha! ;P Marknadsforing i Vaxjo ser det ut som att det blir i tre eller alt. fyra ar framover. Mycket plugg, plugg, plugg men man kan ju alltid hoppas att man var ett VALBETALT jobb nar man val ar fardig! Haha!

Later som en toppenide med folkhogskola. Inte for seriost men du kan nog komma javligt langt, och om inte, ja da har du ju fatt en erfarenhet for livet. Och sasom USA sa star ju ocksa Thailand kvar ;P Haha!

Ha det bast!
Puss

Postat av: hee dah dah

go jo, go!

2007-04-24 @ 01:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback