tisdag-18:08

seriöst talat så har jag absolut ingenting intressant att skriva nu.känner mig inte som en särskilt trevlig person efter gvd-besöket.hoppas att det gjorde någon nöjd i alla fall.

kvällen förutspås att bli en tämligen lugn kväll med desperate housewifes och en promenix.lite tråkigt det här med vädret bara.var tog sommaren vägen?nu är det bara kallt och grått och alla som jag har pratat med den senaste veckan är förkylda.det verkar vara dags att dra på sig stövlar,handskar och halsduk nu.återigen ska det behöva ta en kvart innan man får byltat på sig alla grejer man behöver för att stiga ut i rusket.tur är väl i alla fall att jag får användning av min nya heta basker!

mest av allt längtar jag efter att åka långt långt bort.
speciellt efter valet.


-I could write a song about you and all the shit that you do.

Kommentarer
Postat av: Kina

Ciao! Niiiiice, så du åker med en organisation då som sköter letandet och alla papper? Det är smidigast så. USA är sjukt kinkiga om vilka som får komma in och inte. Yeez, The Big Apple - det ligger delad etta på listan av städer jag vill åka till! Detaljerade redogörelser i bloggen är ett krav, samt att du super in varenda liten partikel (du kan skippa avgaserna) och verkligen njuuuuter av att vara där! Har du varit där förut? Jodå, min familj är jättetrevlig. Föräldrarna är väldigt öppna och mjuka, men barnen kan vara väldigt... envisa ibland. Och busiga. Men de är som barn är mest antar jag :p På måndag börjar jag plugga italienska på universitetet i Venedig och det ska bli kanonkul! Njut av Sverige och av dina VÄNNER nu (de saknar man så man nästan går sönder) innan du åker. Big Hug!

2006-09-19 @ 22:06:43
Postat av: Kina

Ja då håller jag tummarna att du får åka dit. Och att familjen är bra! Nope, har aldrig vart i NY, bara flygit ovanför och sett frihetsgudinnan och WTC =) Andra staden är Paris, men dit ska jag se till att åka inom kort. Samt Rom och andra delar av Italien. Jag tror egentligen inte att det här med barnpassning är min grej, det är svårt att acceptera att dessa barn uppfostras på ett så annorlunda sätt.. men det är ett smidigt sätt att få ut så mycket som möjligt av ett land, språk och kultur. Samt att man alltid kan lära sig något från barn - och lära dem! Sen är det roligt när man får leka, men de är omväxlande och vill byta aktiviteter hela tiden. Pojkarna är 8 och 6. Vi spelar kort (de älskar Finns i sjön och Tjuv som jag lärt dem!), ritar, spelar fotboll, cyklar, kollar på film, dansar, bygger lego, spelar spel, leker med hundarn... Tja, lite allt möjligt. Men det mesta är ju att få dem att göra vissa saker (ex. äta utan att springa runt, bli klara i tid till skolan, duscha..etc) och att få dem att INTE göra saker som de gör (klättra i träd insnodda i rep, äta massa godis, spela dator/playstation/kolla på tv/ för mycket). Mycket tjat och mycket vägran som sagt. Men när de är glada och gör som jag säger är det kul! haha. Nja, italienska kunde jag inte.. Men jag kan spanska och har även pluggat franska - så jag förstår i princip allt även fast det är svårare att prata. Så skolan kommer sitta fint, även ett bra sätt att träffa folk! Hur länge planerar du att vara borta? Take care, ciao

2006-09-20 @ 13:40:52
Postat av: Jesperadele

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback