insikt.



Jag har varit ute och gått tusentals gånger.

Jag har varit ute i strålande solsken och när

det har varit grått och mulet. Jag har varit ute i

spöregn och slask och när det har varit så kallt att

näsan vill frysa av. Jag har varit ute när det

har varit så mycket snö att man får ploga sig fram

och jag har varit ute mitt i den mörka natten.

Men aldrig har jag upplevt något så underbart

och vackert som kvällens promenad.

Lagom varmt, men ändå så pass kyligt så att

mössan och sjalen åkte fram. Inga personer att

stanna och prata med. Den vackraste musiken i

öronen och tända gatulampor. Jag kunde fylla

mina lungor med skön frisk luft som aldrig tog

slut och den nattblå himlen täcktes av tusentals

stjärnor. Det var så lugnt och harmoniskt, och

framförallt, det var bara jag. Ingen som störde

mina tankar och ingen som kunde göra mig besviken

Och nu är jag mer säker än någonsin på att jag kommer

att klara mitt år på egna ben galant.




-dom har gått för att leva sina liv och gud vet att jag måste leva mitt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback