ta förnuftet till fånga.


Jag vet inte hur många gånger som både jag och andra har bestämt oss för saker. Vi har bestämt oss för att börja spara pengar, hitta ett bättre jobb, hålla bättre kontakt med våra nära och kära, börja träna och hitta den perfekta mannen. Men av någon konstig anledning så bryter vi alltid våra löften. Det går några dagar och sen är det inte roligt mer. Ibland behöver det inte ens gå mer än några timmar innan vi ser ett par heta skor och bestämmer oss för att börja vara duktiga i morgon istället.

Varför kan vi inte bara bestämma oss och sedan låta det vara så? Är människan för svag för livets alla frestelser eller är det så att vi inte vill tillräckligt mycket? Har vi verkligen blivit så bekväma som alla säger? Och hur ska andra kunna vara säkra på att vi kan hålla ett löfte till dom om vi inte ens kan hålla ett till oss själva?


Nu tar jag tummen ur handen och slår näven i bordet.

Nu ska jag bestämma hur mitt liv ska se ut den närmaste tiden – och hålla det.




- I am a new day rising.


Kommentarer
Postat av: La kina

Jag tänkte höra hur det är med dig och hur det går med NY-planerna? (förresten, min Paris-dröm håller på att gå i uppfyllelse! Ska dit i december och spana in ett universitet som jag haft ögonen på ett tag).

Vad jag har förstått av dina ord att döma har någon i din närhet avlidit... din pappa? Om du behöver skriva av dig är det bara att höra av dig, jag är inte helt oerfaren på ämnet.. Ta hand om dig, menar det verkligen. Bamsekram!

2006-10-20 @ 20:56:12
Postat av: Ragnarmary

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback