love is not a victory march.


idag vaknade jag väääldigt sent och blev lite förvånad när jag hörde selmas röst i luren;
"men johaaaannnaa." ja,det är ju tur att någon håller reda på mig.
Jag förstår inte varför jag inte kan vända om mitt dygn.det är helt omöjligt att vakna när klockan ringer.
jaha,strunt i det nu.det fixar sig.

igår var selma lite otippad och ville göra en rövare så det blev en improviserad road-trip med coldplay,
guns n roses reggae och dance (<-selmas val,jag hatar dance.)vi åkte runt och tittade på tuffa människor
och stannade till vid ett av våra snackställen.träffade grannen som även är min äldsta kompis.vi träffas
alltid på dom mest otippade ställerna och varje gång jag ser honom tänker jag på när han spelade
luftgitarr i soffan till ABBA undertiden jag var en skönsjungande Agneta.haha.härliga tider det.

fortsättningen av dagen är planerad och klar.städa rummet och sy en klänning som har dragit ut lite på tiden.inte så roliga sysslor, men dom behöver göras.senare ska jag lyssna på mitt horoskop och ta mitt förnuft till fånga.om jag inte gör det så kommer jag med all säkerhet att ångra mig.

ni kanske har märkt att mina citat de senaste dagarna enbart har bestått av Jeff Buckley.det mina vänner är utgången av en förvirrad ungdoms hjärta.




-And maybe I’m too young to keep good love from going wrong






Kommentarer
Postat av: kina

Tack Johanna, det värmer att höra! Och vad det gäller din filosofering kring lycka i föregående inlägg så tror jag personligen att lycka inte är något som kommer till oss, det är något som vi får skapa själva. Precis som muskler, är det en färskvara - och precis som vi måste träna för att behålla våra muskler måste vi träna för att behålla lyckan. Men hur gör man då? Jag tror att lycka handlar om hur man ser på saker och ting. Glada tankar föder glada tankar, och är man glad ser man saker i ett annat ljus.. Uppskatta de små tingen i tillvaron helt enkelt! (hoppas jag inte låter alltför klyschig.. vet att livet suger ibland men det blir ju inte bättre för att man gräver ner sig. Jaa, eller nåt :p )

2006-10-06 @ 09:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback