Ärligt talat, jag är trött.

Eftersom det gick åt skogen med mitt inlägg igår, så kommer en redovisning av de senaste dagarna idag istället.


Fredag:

Hoppade upp tidigt och åkte iväg till jobbet, där allt var trevligt och busigt. Jag skulle jobbat till halv tre egentligen, men på grund av väldigt lite barn fick jag åka hem vid lunch istället. Väldigt skönt och väldigt oekonomiskt.

Eftermiddagen spenderades sovandes i min varma säng. Tog mig även tid att läsa ut "flickornas handbok i jakt och fiske", som visade sig vara en helt okej chick-litt bok.

På kvällen var det dags för en efterlängtad uppmötning med några halmstadbor och ett lite oplanerat  parken. Där blev det ännu fler återseenden och folk vad väldigt trevliga och bjöd till ordentligt på sig själva. Det var även bra musik på lilla dansgolvet för en gångs skull. Nice!

Efter en alldeles för tidig stängning, lite tjafs med mig i fokus utan min inblandning, aningens för många glappande käftar och en väldigt sen taxi, kom vi äntligen tillbaka till Anderstorp.

Och allt som hände där sen..

Vi hade inte tillräckligt med pengar till taxin som kostade 300 pix kvällen till ära (brukar vara väldigt mycket billigare!) och en varning av den trevliga taxigubben som kunde min adress utantill efter den här sommaren/hösten. Men allt löste sig och moi stod kvar där ensam och var trevligheten själv, för att inte förstöra min och taxigubbarnas relation.

Efter denna incident kom ett häftigt gäng och började bråka med oss. Skällsord flög fram och tillbaka och snytingar utlovades. Till slut fick gänget nog och stack, och kvar stod vi och tokskrattade. Vad ska man annars göra? Ingen förstod ju någonting. Eller inte jag i alla fall. Nu tror ni säkert att jag har gått och blivit värsta bråkstaken, men icke! Det är inte min grej.

 Vi började vår iskalla väg hem till Lina, när hon plötsligt slängde sig ut i vägen och stannade en bil. På något konstigt sätt fixade hon lift med en äldre man som absolut inte ville köra hem oss till Lina utan hem till sig. Fort som attan bad vi honom stanna bilen och snart kunde vi fortsätta vår (nu lite kortare) väg hem.

Väl hemma så agerade Malin (nude-) kock och Lina fixade trevliga små drinkar. Sår rengjordes och porslin krossades av "du måste hålla den högre så att den går sönder ordentligt"- Lina och Malin. Det bjöds på starka hamburgare och dans till gamla godingar. Runt halv sex började jag min färd hemmåt och sov gott någongång mella halv sju och sju.


Lördag:

Upp tidigt igen till både min och mamis förvåning. Fick ett trevligt besök av min favoritkusin och min faster. Skvaller, kaffe och allt annat som hör till och sen var det dags att hoppa in i duschen (för mig alltså!).

Jag och mami gick till kyrkogården och tände ljus vid papis grav, för att lite senare bege oss till en fullsatt kyrka. Gudstjänst, ljuständning och något som liknade ett luciatåg avklarades. Vackert.

Efter det gick vi vidare till thairestaurangen och åt alldeles för mycket mat. Det var grymt skönt med en promenix efteråt.

Kvällen spenderades framför bingolotto. Första gången på flera flera år och det var precis lika långdraget som jag minns det. Inte ett enda öre vann vi! Dålig stil.


Söndag:

Återigen upp tidigt, fixa sig och hoppa in i bilen för att bege sig till Göteborg, där vi möts av min kära syster och Johan. Där drack vi te, gick runt lite i huset, pratade och jag lånade några böcker ur deras bibliotek. Sen packade vi in oss i bilen och åkte in till stan. Jag hade tyvärr ingen tjock plånbok, så jag köpte bara det nödvändigaste – en svart mascara, eftersom den jag köpte förra veckan visade sig vara brun när jag kom hem. Smart tjej.

Sen gick vi till min favoritrestaurang och tog en bit mat. Mycket trevligt trots några rapande äckels som satt bakom oss. Anki trodde stenhårt på att dom var härifrån någonstans. Haha!

Efter att maten var uppäten och notan betald, åkte vi tillbaka till huset (där en busig hund och en surprise väntade!) och sen åkte jag och mami hem.

Väl hemma började jag läsa "musselstranden" som visade sig vara hur bra som helst! I like.


Måndag:

Tro inte att jag är sjuk eller något, men även idag var jag uppe tidigt. (Dom som känner mig vet att detta endast händer på julafton i vanliga fall!).

Idag var det dags för det stora klippet, så in med Milton i bilen och iväg till Borås. Vi lämnade in honom hos frisören och begav oss in i stan för att slå ihjäl lite tid.

Där gick vi runt och tittade på alla fina julsaker och mami köpte en ny servis och jag fick två filmer som jag vill kolla på nu nu nu! Fixade även början på två presenter som snart ska vara klara.

När vi hämtade Milton var han sur på oss för att vi hade låtit någon hemsk person klippa av honom all päls, så vi satte oss i bilen och körde hem rätt så omgående. Stannade till en gång på vägen och köpte en ny lampa till mitt fönster, så nu är det ljust och fint här!


Nu ska jag duscha, läsa och sen sova. I morgon väntar en ny dag med kidsen.



FÖRE:

20193-116

              
EFTER:
20193-117

hihi.


-du gör mig lugn.


Kommentarer
Postat av: lina

johanna, grymt skönt inlägg. du glömde dock när jag satte igång larmet ;) ha ha. galet . tack igen för kvällen sötnos

2006-11-07 @ 00:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback