yeah x3


Söndag natt, klockan är drygt ett och jag är fortfarande vaken. Jag kan tillåta mig själv att vara vaken. En lyx som jag inte är van vid. Varför? Jag (och många med mig) brukar jobba på måndagar, men i morgon har jag fått en ledig dag. Underbart.
 


På dagens fullspäckade schema har allt hunnits med.

Först åkte vi en runda till Alvesta för att gratulera mitt 2 år fyllda gudbarn, Nathalie, som är hur mysig som helst. Det här med barn börjar nog passa mig mer och mer. Den ömma modern sa att födelsedagsbarnet hade gått runt och sagt nnnnna, nnnna (=johanna) större delen av dagen. Är inte ungen tuff, så säg?!

Det blev presenter, mat och tårta tillsammans med trevligt sällskap. Det var bara lite trist att drygt en timma ägnades åt att prata om döda djur. Vadå insnöade?


Väl hemma så gjorde jag upptäckten att one tree hill skulle ha säsongspremiär senare på kvällen. It made my day! Chris, fattar du att jag skrek av lycka eller?!

Och inte blev jag besviken när jag tittade på det. Det var precis lika spännande som vanligt. Mumma!


Igår när jag och Selma bestämde att vi skulle ha fika-mys och fotografering idag, trodde jag aldrig att hon skulle orka träffas efter att ha jobbat så mycket de senaste veckorna. Men tji fick jag! Kvart i åtta knackade det på dörren, och där väntade min pålitliga vapendragare.

Efter äppelpaj och lussekatter, skratt och massa massa bilder, är jag mycket nöjd med kvällens avslut. Eller hela dagen har varit precis i min smak måste jag säga.


20193-126


I morgon blir det tidig uppgång och iväg till veterinären. Hela dagen har vi sett att det har varit blod överallt, men inte fattat vad det kom från. På kvällen såg vi att det kom blodklumpar ur Miltons mun. Typ från tandköttet.

Så nu ligger han med en tratt runt halsen – så att han inte ska slicka resten av kroppen som redan har fått lite blodfläckar här och var – i min säng, och väntar på att få besöka farbror D så tidigt som möjligt i morgon. Stackarn.


Nu säger jag god natt kära vänner. Och på återseende för all del.




-Love yourself.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback