with my head in my hands.

Jag är så trött att orden glider undan från mig på skärmen när jag försöker läsa dom. Klockan är drygt 3, så den enda frågan som flyger runt i mitt huvud är: varför går jag inte och lägger mig?!



Jag lyssnar på Jeff Buckley och ryser av välbehag. Det är poesi som borrar sig in i mitt ömtåliga inre. Med varenda låt träffar han rätt någonstans, någon gång.

Har ni tänkt på att "hallelujah" är med som sista låt, i sista avsnittet, i både säsong 1&3 av O.C? Fast det är inte samma person som sjunger. Vackert är det i båda fallen. Jag vill också sjunga sista låten i sista avsnittet någon gång. Det är den man kommer ihåg. Det är då något avgörande händer.



Idag har jag fått en inbjudan till en nyårsfest i Göteborg. Jag har inte bestämt om jag ska gå än, eller om jag ska sitta hemma och njuta av levande ljus och mysig musik. Jag skjuter upp beslutet till på tisdag.



Jag längtar i mängder efter fredag. Då kommer min lön och jag kan handla igen! Det har kommit ut massor av nya saker sedan sist som jag bara måste ha. Fast större delen kommer dock gå till att betala skulder till mami och julklappar. Det blir en dyr resa, trots att det är en klapp mindre att införskaffa i år.



Nu ska jag sova. För tänk om dom ringer från skolan i morgon och vill att jag ska komma dit och jobba. Då ligger jag illa till. Eller det gör jag kanske redan. Dom brukar ju ringa runt halv nio så jag kanske kan få fem timmars sömn, vilket absolut inte är tillräckligt för mig.




 


-what is life?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback