Swing it!



Igår var det sista dagen på dagiset vilket känns grymt trist. Jag bjöd på glass och i gengäld fick jag världens största teckning, en hyacint och tre små tomtar att hänga på julkrukorna.

När en av mina prinsar skulle gå hem sa han: "hejdå Johanna, vi ses i morgon". När jag sa att vi inte skulle det tittade han på mig förvånat. Mamman tog tag i honom för att leda ut honom genom dörren och då kom det: "Nej! Jag vill inte! Johannnna! Johaaannaa!" Det slutade med att jag fick stå och vinka i fönstret tills dom försvann bakom knuten. Till detta hör även att pojken i fråga är –3 år och knappt kan prata. Jag har ens aldrig hört honom säga Johanna innan. Kan man annat än att älska sitt jobb?!


Idag hade jag ställt klockan tidigt för att jag skulle till tandläkaren, men den tiden fick jag vackert boka om när dom ringde från Åsenskolan och sa att dom behövde mig. Jag skulle visst jobba några timmar uppe på västbo med några 7-9:or. Med en halvtimma på mig hann jag med nöd och näppe till min första lektion, som till min fasa visade sig vara fysik. Gode gud. När jag hör ordet fysik så tänker jag ju först och främst på träning och fysisk kontakt, och inte ljudvågor! Men jag höll mig på min kant och det hela slutade smärtfritt för alla parter.

Efter det hade jag engelska och sedan spelade jag något räknespel och hade sexualkunskap med två trevliga killar från nian. Kan det bli bättre?! Kanske, om inte Obbe hade stått och flinat genom fönstret när jag satt och berättade om varför killar kan få vita prickar på snoppen. Hoho!



Nu sitter jag här nöjd och glad och väntar på att mami ska komma hem. Ikväll är det jag som står för maten! I like!

När jag var och handlade innan så hade jag turen på min sida. Min favoritkassör satt i kassan, lika charmig som vanligt. Han är lätt min favoritflört!



Det är (drygt) en vecka kvar till julafton och jag har inte köpt en enda klapp. Lönen kommer på fredag så då blir det att kasta sig in i bilen och åka iväg till närmaste stad. Jag måste måste måste hitta en vacker jul-klänning också.



 


-c’mon and let my hips do the talking.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback