Feelings that grow stronger in the dark.

Nu, äntligen har jag jullov! Mina ord räcker inte till för att beskriva den underbara känsla som rinner genom kroppen om och om igen.

Jag trodde att jag skulle ha lov för en vecka sedan, men så ringde dom ju från skolan i fredags och ville att jag skulle dit, och så blev det. Jag hade sjukt roligt, men efter det trodde jag att jag skulle vara ledig. Men icke.

I söndags natt var jag uppe sent och skrev här. Jag kände på mig att det skulle ringa någon på morgonen, men trots det hade jag ingen motivation att gå och lägga mig. Och mycket riktigt. Klockan sju ringer dom och vill att jag ska jobba från åtta till kvart i fem (stängning) på dagiset. Då hade jag sovit två timmar. Men det gick det med. Jag klarade till och med av min första bajsblöja. Haha.

I tisdags blev jag sjuk och tänkte att "nej, nu har jag i alla fall lov". En ledig dag hade jag velat kalla det nu i efterhand.

Igår ringde skolan och ville att jag skulle jobba på lågstadiet och sedan fritids, så det var bara att knapra i sig några alvedon och hoppas på att jag inte skulle smitta någon, eller trilla ihop på någon stackars sjuåring.

Det blev en väldigt lång dag, men det fungerade och jag tjänade ihop lite otippade pengar med för den delen.

Så vad lär vi oss då av detta? Jo. Hur trött och opeppad man än är, så fixar man det. Livet kan vara skit på många olika sätt och man kan känna att man inte klarar av en dag till. Men saken är att om vi bara bestämmer oss och tar en dag i taget så klarar vi mycket mer än vad vi tror. Nu gällde det ju ändå bara att jobba lite.


Men nu sitter jag då äntligen här, fortfarande iklädd pyjamas och njuter av första moneybrother-skivan som inte har gått på jättelänge. Och nu har jag äntligen jullov – på riktigt!




 


-Or did the wine intensify your feelings?


Kommentarer
Postat av: emmis

Yes, jag hittade en familj pa natet.. Eller rattare sagt flera, men man kan ju inte fa allt! =P Haha! Jag har letat laaange men det har verkligen visat att det lonar sig. Jag trivs toppen! Ingen hemlangtan sa langt ogat kan na - inte ens nu i juletid! Men det ar klart att det ar ju lite riskfullt om man jamfor med att aka via organisation, men lonen dar ar usel och jag kan saga att det jobbet jag gor hade jag inte varit beredd att offra for $140 i veckan.. No no..

Sidan ar www.greataupair.com och dar finns HUR mycket familjer som helst i HELA varlden!! Tackar Ida och Kina for det tipset ;) Dar finns ocksa manga familjer som soker au pairer via organisation..

Ja, plugga blir det antingen i USA eller Sverige, men det lutar dock mot hemmatrakterna.. Jag har ju faktiskt Jorge som vantar talmodigt pa mig och dessutom tror jag att det kan vara skont att plugga i Sverige trots allt. Det finns ju alltid en chans to take a year off och plugga somewhere else, eller hur? =D

Till nyar vet jag inte vad som hander.. Kanner dock inte som mycket folk har i min egen alder an.. Kanner en tjej fran Sverige iofs som stannar en eller tva veckor efter nyar sa kanske hittar vi pa nagot kul tillsammans, vem vet? =) Sjalv da??


God Jul pa dig ocksa och lycka till med blojbyten och framtidesplanerna! =)

Kramar

Postat av: Kimlily

Your site is very convenient in navigation and has good design. Thanks!

2009-09-29 @ 10:58:45
URL: http://kimlily.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback